عایق کردن مرغداری با ساندویچ پانل

عایق کردن مرغداری با ساندویچ پانل

سرمایه گذاری روی صنعت دام و طیور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. احداث مرغداری و کسب درآمد مستلزم رعایت نکات ریز و درشت بسیاریست. اصلی ترین پیش نیاز راه اندازی مرغداری فراهم آوردن یک شرایط محیطی مساعد است. شرایط محیطی اگر به شکل استاندارد باشد در هزینه های خودتان هم صرفه جویی صورت می گیرد. یکی از نکات ریزی که باید در صنعت مرغداری بسیار به آن توجه شود عایق کردن سوله ی پرورش طیور است. در ادامه در خصوص این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 اهمیت عایق کردن مرغداری با ساندویچ پانل

در سوله ها و سالن های مرغداری بسیار دیده شده که گرما و حرارت از طریق دیوارها و به خصوص سقف خارج می شوند. این موضوع به خصوص در فصول سرد سال باعث افزایش مصرف انرژی و هزینه می شود. عایق کاری در مناطق سردسیر بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته می شود. البته باید بگوییم که عایق کاری سقف فقط برای زمستان نیست. عایق کاری سقف در تابستان هم مزیت به دنبال دارد چرا که مانع ورود گرما به درون سوله خواهد شد. استفاده از ساندویچ پانل برای عایق بندی سقف و حتی دیواره های سوله ی مرغداری می تواند گزینه ی خوبی باشد.

عده ی ای از افراد برای عایق کردن سقف و دیواره های سوله ی مرغداری در فصول سرد سال از پشم شیشه استفاده می کنند. پشم شیشه هم شاید بتواند خاصیت عایق داشته باشد ولی به شرطی که خیس نشود! اگر به پشم شیشه رطوبت برسد خاصیت عایق آن به کل از بین می رود. علاوه بر این احتمال دارد در الیاف پشم شیشه باکتری ها و قارچ ها شروع به رشد کنند که این موضوع باعث می شود که پشم شیشه از نظر بهداشتی در سطح استانداردی قرار گرفته نشود. همانطور که می دانید بهداشتی بودن فضا در سوله های پرورش مرغ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا ورود کوچک ترین آلودگی و میکروب و عوامل بیماری زا به  داخل  سوله می‌ تواند موجب ایجاد بیماری و منتشر شدن آن به همه ی طیور شود که در این صورت خسارات مالی زیادی به فرد وارد می شود. بنابراین عقلانیست که از روش های استاندارد برای عایق سازی استفاده شود که این مدل مشکلات گریبانگیر فرد نشود.  

 ویژگی ها و مشخصات ساندویچ پانل

  1. ساندویچ پانل در اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شود و نیاز مشتریان را برطرف می کند. این پانل ها هم برای سقف و هم برای دیوار های سوله می توانند استفاده شوند.
  2. این پانل ها قیمت معقولانه ای را دارا می باشند و کیفیت خوبی هم دارند و به طور کلی از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می باشند.
  3. حمل و نقل و استفاده از این ساندویچ های پانل بسیار ساده و راحت است.
  4. سالن مرغداری باید به گونه ای طراحی شده باشد که در فصل زمستان فضای درون را گرم و در فصل تابستان هم فضای داخل را خنک نگه دارد. در واقع همواره باید دما مناسب پرورش طیور باشد. ساندویچ های پانل دقیقا این ویژگی را دارا می باشند و تعادل دمایی خوبی را در فصول مختلف سال ایجاد خواهند نمود. شما زمانی که از ساندویچ های پانل برای عایق بندی استفاده می کنید دیگر هیچگونه احتیاجی به عایق بندی و یا ایزوگام کردن سقف و دیواره ها را نخواهید داشت چرا که خود این ساندویچ های پانل به اندازه ی کافی استاندارد و مقاوم هستند که از نفوذ گرد و غبار و رطوبت و خروج حرارت جلوگیری به عمل می آورند.
  5. این پانل ها بهداشتی هستند! به این معنی که هر زمانی که بخواهید می توانید آن ها را شست و شو دهید و تمیز کنید.
  6. وزن این ساندویچ های پانل بسیار پایین است و به راحتی قابل استفاده برای سقف هستند. بدون آنکه بخواهند وزن زیادی را بر روی ساختمان وارد نمایند. این ویژگی باعث می شود که حتی در شرایط زلزله هم مناسب باشند و ایمنی ایجاد نمایند.
  7. تعمیر و نگهداری آن ها آسان بوده و در برابر آتش سوزی هم مقاوم هستند.

 اهمیت وجود یک سیتم تهویه و روشنایی در سالن

علاوه بر بحث عایق بندی موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار داد سیستم تهویه و روشنایی است. فضولات طیور موجب ایجاد گازهایی از جمله آمونیاک می شود. این گاز سمی بوده و موجب ایجاد مشکلات تنفسی در طیور و مرگ و میرشان می شود. به همین علت لازم است که علاوه بر عایق بندی از یک سیستم تهویه برای خروج این گاز از سالن مرغداری استفاده کرد.

نور و روشنایی کافی نیز جزو مواردی هستند که برای رشد طیور به خصوص جوجه ها لازم هستند. بنابراین باید از یک سیستم روشنایی هم استفاده کرد.

 قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ های پانل دارای قیمت های متنوعی هستند زیرا قیمت آن ها بستگی به این دارد که در تهیه و ساختشان از چه نوع مواد و متریالی استفاده شده است؟ علاوه بر این ویژگی های دیگری همچون اندازه ی ضخامت و ابعاد خود پانل هم در بحص قیمت تاثیرگذار است. به هر حال اگر قصد خرید ساندویچ پانل را دارید بهتر است اول با کارشناسان متخصص این حوزه صحبت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 نتیجه گیری

یکی از الزامات در صنعت مرغداری توجه به شرایط محیطی از جمله دما است. دمای مناسب می تواند روی رشد و پرورش طیور تاثیر بسیاری بگذارد. یکی از راه های متعادل سازی دمای داخل سوله ی مرغداری استفاده از ساندویچ پانل است. این پانل ها هم برای سقف و هم برای دیوارها استفاده می شوند. در فصل سرد سال مانع خروج گرما و در فصل تابستان هم مانع ورود گرما به داخل سالن می شود و به صورت کلی متعادل سازی دما را برایتان به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. پانل ها همچنین قیمت مناسبی دارند و حمل و نگهداری و شست شوی آن ها نیز ساده است.

 

جهت مشاوره رایگان و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید