اسپری مواد پلی یورتان برای سقف مرغداری ها

اسپری مواد پلی یورتان برای سقف مرغداری ها

عایق کاری در انواع ساختمان، موضوع بسیار مهم و ضروری میباشد.
در مرغداریها نیز برای کنترل دمای داخل سالن و حفظ حرارتی که توسط سیستم گرمایشی یا خود پرندگان ایجاد شده، ضروری است عایق کاری به صورت اصولی و به بهترین روش صورت گیرد. عایق کاری باعث کاهش هزینه در مرغداری ها شده که به لحاظ اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.
نیاز سالن های مرغداری به عایق کاری در مناطق سردسیر نسبت به مناطقی با آب و هوای گرم و خشک بیشتر است. عایق بندی سالن های مرغداری علاوه بر فصول سرد سال در ماه های دیگر سال هم میتواند مفید باشد. در تابستان تابش نور خورشید یه سقف سالن، باعث افزایش دما و کم شدن راندمان مرغداری میشود که عایق کاری از ورود هوای گرم به داخل سالن از طریق سقف و دیوارها جلوگیری میکند و دمای مطلوبی را در سالن ایجاد میکند.


عایق کاری در مرغداری


از دلایل اهمیت عایق کاری در مرغداری، جلوگیری از تلفات طیور است. به طورکلی این کار نقش بسیارمهمی در کاهش مرگ و میر پرندگان دارد و قطعا این روند باعث سوددهی بیشتر شده، از این رو برای صاحب مرغداری موضوع مهمی محسوب میشود.
همچنین باعث میشود در فصول سرد که از لوازم گرمایشی استفاده میشود، با جلوگیری از اتلاف حرارت، مصرف انرژی به حداقل برسد.
با توجه به اینکه در سالن های مرغداری حرارت و گرما به میزان زیادی از دیوارها و سقف هدر میرود. عایق بندی اصولی در این سالن‌ها قاعدتا یک اصل مهم و اساسی برای جلوگیری از به هدر رفتن مصرف سوخت و کاهش دما و در نتیجه کاهش هزینه باشد که به لحاظ اقتصادی برای صاحبان مرغداری بسیار پر اهمیت است.
اینکه برای عایق کاری از چه نوع عایقی استفاده شود دارای اهمیت بالایی است.
روش‌های مختلفی برای عایق کاری مرغداری وجود دارد که عایق پلی یورتان در سبک‌های جدید خود انتخاب بسیار مناسبی است.
در بعضی از سالن های مرغداری از پشم شیشه و یا پشم سنگ بدون محافظ جهت عایق استفاده میشود که به مرور زمان رطوبت جذب کرده و دچار آسیب میشود درنتیجه ضعف حرارتی در سقف سالن ایجاد میشود. این نوع عایق در مقایسه با فوم پلی یورتان بسیار ضعیف عمل میکنید زیرا فوم پلی یورتان دارای لایه محافظ از اشعه خورشید میباشد.

اسپری فوم پلی یورتان


پلی یورتان برای انواع ساختمان‌ها با توجه به ویژگی هایی که دارد گزینه مناسبی جهت عایق‌کاری است. چه در ساختمان های مسکونی چه در کارخانجات چه در سالن های مرغداری.
مواد اولیه به کار رفته برای عایقکاری باید بسیار مرغوب باشد و استفاده از موادهای دسته دوم و سوم مناسب نمیباشد.
عایق‌کاری مرغداری باید توسط افراد حرفه ای و با مواد بسیار مرغوب انجام شود. شواهد نشان میدهد، میزان حرارت اتلاف شده به جنس عایق به کار رفته بستگی دارد و هرچه از عایق پلی یورتان خالص تر استفاده شده باشد کیفیت و رضایت بیشتری به همراه دارد و صرفه جویی های زیادی را چه در هزینه های سرمایشی و گرمایشی سالن های مرغداری و چه در مرگ و میر پرندگان به همراه خواهد داشت.

فوم های سخت پلی یورتان به عنوان عایق حرارتی در شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مانند ساندویچ پانل پلی یورتان، انواع پوشش پلی یورتان، عایق حرارتی میانه درب ها، درزگیر پلی یورتان انواع اتصالات، عایق حرارتی کف سردخانه ها و...

ویژگی های فوم پلی یورتان


فوم پلی یورتان عایق حرارتی و برودتی و رطوبتی، غیر قابل اشتعال و نسوز است و اصلا شعله های آتش را به خودش جذب نمیکند. از این رو در برابر هر نوع آتش‌سوزی مصونیت ایجاد میکند.
فوم پلی یورتان چسبندگی بسیار بالا به بیشتر مواد و مصالح ساختمانی دارد و بعد از حجیم شدن کامل، قابل برش، شستشو، سنباده کشیدن و حتی رنگ‌آمیزی میباشد.
این ماده عایق الکتریکی قوی، چسبندگی به سطوح عمودی و افقی، عایق حرارتی و صوتی و همچنین پر کننده منافذ است.
این ماده دارای هدایت حرارتی کمتر در مقایسه با تمامی مصالح عایق متداول دیگراست.
وزن سبک، استحکام بالا، قابلیت بسیار بالا در پذیرش تغییر در فرمولاسیون جهت برآورده کردن انتظارات کاربردی و نفوذپذیری کم در برابر بخارآب از دیگر ویژگی های فوم پلی یورتان میباشد. دارا بودن راندمان بالای عایق کاری موجب استفاده فراوان و گسترده از این نوع فوم پلی یورتان در منازل و صنایع شده است.

معایب اسپری پلی یورتان


اسپری پلی یورتان دارای معایبی نیز هست.
پاک کردن این ماده از روی سطوح کارسختی است و پیشنهاد میشود نقاطی را با این فوم بپوشانید که نیاز به بازرسی و یا تعمیرات نداشته باشد.
همچنین گازی که هنگام انجام کار از این ماده متصاعد میشود برای انسان مضر است و ضروری است هنگام کار موارد ایمنی رعایت شود. عدم جذب در محیط‌زیست، و چرخه بازیافت ۴۰۰ ساله نیز یکی دیگر از معایب انواع پلی یورتان است.
این اسپری فوم که امروزه در قوطیهای فلزی عرضه میشود، به صورت ترکیبی نیمه جامد است که به سطوح مختلف اسپری میشود.سپس در مجاورت هوا و رطوبت سفت و سخت میشود. بهتر است قبل از استفاده سطح مورد نظر را کمی مرطوب کنید. همچنین یادتان باشد تا قبل از سفت شدن مواد در مکان مورد نظر، به فوم دست نزنید.
میتوانید این فوم را به صورت گان دار و شلنگی تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

انواع اسپری فوم پلی اورتان

این اسپری، در ۲ نوع مختلف تولید و عرضه میشود:

اسپری فوم پلی یروتان سلول باز
اسپری فوم پلی یورتان سلول بسته

اسپری سلول باز به صورت پاششی است که منافذ آن اندکی باز هستند. قیمت این نوع بسیار مناسب‌تر است زیرا مقدار کمی از مواد شیمایی در این نوع اسپری به کار رفته است. باید توجه داشت که این نوع اسپری برای بخار و رطوبت عایق خوبی نیست و اغلب از آن در فضاهای بسته استفاده میشود.

اسپری عایق فوم سلول بسته‌تراکم بسیار بالاتری دارد و منافذش نسبت به اسپری نوع سلول باز ریزتر و بسته‌تر است. همین ویژگی باعث شده که بتوان از آن به عنوان یک عایق بسیار کارآمد در برابر آب، رطوبت و بخار در تمامی فضاها به ویژه فضای باز استفاده کرد.

مهم ترین کاربردهای اسپری فوم پلی یورتان

از مهم ترین موارد استفاده از اسپری فوم اسفنجی میتوان به موارد زیر اشاره نمود
:
عایق کاری بین دیوارهای داخلی
عایق کاری زیرسقف
عایق کاری بین طبقات
عایق کاری سرویس بهداشتی
عایق کاری استودیو موسیقی
صنعت یخچالسازی
عایق کاری سوله
درزگیری انواع چهارچوب و در و پنجره
درزگیری زیرشیروانی و ایرانیت

جهت مشاوره رایگان و قیمت محصولات با ما تماس بگیرید